اولین رویداد نشست تبادل دوجانبه فعالان صنایع پویانمایی و اسباببازی
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای پیادهسازی یکی از راهبردهای توسعه صنعت پویانمایی تدوین شده در این ستاد به منظور بازارپردازی کارکترها و شخصیتهای انیمیشنی (مرچندایزسازی)، اولین رویداد نشست تبادل دوجانبه فعالان صنایع پویانمایی و اسباببازی جهت بررسی زمینههای همکاری و همافزایی این دو صنعت فرهنگی، در روز چهارشنبه مورخ 20/12/95 در حاشیه فستویال پویانمایی تهران برگزار گردید.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای پیادهسازی یکی از راهبردهای توسعه صنعت پویانمایی تدوین شده در این ستاد به منظور بازارپردازی کارکترها و شخصیتهای انیمیشنی (مرچندایزسازی)، اولین رویداد نشست تبادل دوجانبه فعالان صنایع پویانمایی و اسباببازی جهت بررسی زمینههای همکاری و همافزایی این دو صنعت فرهنگی، در روز چهارشنبه مورخ 20/12/95 در حاشیه فستویال پویانمایی تهران برگزار گردید.
در این راستا، در ابتدای نشست، آقای یحیاپور معاون محترم تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به ضرورت و اهمیت همکاریهای مشترک بین صنایع مختلف فرهنگی تاکید کرده و آمادگی خود را برای همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه توسعه کارکترها و شخصیتها در حوزه بازی و اسباببازی اعلام کردند.
در ادامه آقای شمسی، مدیرعامل محترم مرکز صبا بر ضرورت بازارپردازی (مرچندایزسازی) کارکترها و شخصیتها در جامعه تاکید کرده و بر ظرفیت موجود در توافقنامه سه جانبه مابین ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز صبا و صندوق بازنشستگی صدا و سیما جهت حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای بازارپردازی کارکترها و شخصیتهای موجود در آثار پویانمایی مرکز صبا اشاره کردند.
سپس آقای مهندس آقایی دبیرمحترم کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز، تاکید کرد، هدف از برگزاری این نشست عبارتند از: اولا ایجاد یک فضای مثبت همدلی و همگرایی بین فعالان دو صنعت مهم فرهنگی پویانمایی و اسباببازی، دوم، ارائه یک نمونه موفق از تبادلات دوجانبه فعالان دو حوزه فرهنگی با هدف کمک به توسعه و ارتقا صنایع فرهنگی کشور و سوم، جلب توجه فعالان هر دو حوزه نسبت به پتانسیلهای فرهنگی و اقتصادی موجود در هر حوزه به منظور جلوگیری از موازیکاریها و بهرهمندی از فضای همکاری مشترک.
در این مراسم، 8 مجموعه از فعالان تولید کننده انیمیشن و 7 مجموعه از فعالان تولید کننده و توزیع کننده اسباببازی مشارکت داشته که با برنامهریزی به عمل آمده، 50 نشست مشترک بین فعالان هر دو حوزه برگزار گردید که سعی گردید با انتخاب روش مناسب در مدیریت جلسات تبادلات دوجانبه، سرفصلهای همکاری مشترک بین دو حوزه صنایع فرهنگی کشف گردد.
امید است با پیگیریهای صورت گرفته، فرصت شناسایی شده در همکاری مشترک دو حوزه صنایع فرهنگی، تبدیل به ارزشهای اقتصادی نوین در صنایع فرهنگی گردد.