بررسی توسعه صنعت بازیهای ویدئویی در اولین نشست کمیته فکری بازیهای ویدئویی
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولین جلسه کمیته فکری صنعت بازیهای ویدئویی ستاد در سال 95 در روز دوشنبه مورخ 20/02/95 در محل مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار گردید.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولین جلسه کمیته فکری صنعت بازیهای ویدئویی ستاد در سال 95 در روز دوشنبه مورخ 20/02/95 در محل مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار گردید.
با توجه به اهمیت صنعت بازیهای ویدئویی و پتانسیل اثرگذاری آن در رشد و ارتقا اقتصادی و فرهنگی کشور، مبتنی بر سند راهبردی تهیه شده، اقدامات کوتاه، میان و بلند مدت ستاد برای توسعه صنعت تدوین گردید که در جلسه همفکری مذکور بحث و تبادل نظر گردید.
این جلسه به همت ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز و با حضور موثر منتخبی از بازیسازان و فعالان صنعت بازی کشور برگزار گردید که در این جلسه عناوین ذیل مورد بحث قرار گرفت:
1- معرفی ساختار، ماموریتها، حوزههای فعالیت و حمایت های ستاد برای حاضرین جلسه
2- ارائه اقدامات کوتاه، میان و بلند مدت ستاد جهت توسعه صنعت بازیهای ویدئویی در حوزههای آموزش، زیرساخت فناوری، محتوا، تولید و بازار بازیهای ویدئویی
3- تبادل نظر بازی سازان و فعالین صنعت در رابطه با مشکلات و موانع پیش روی خود من جمله:
o نبود قانون کپی رایت و نبود حمایت های منطقی
o نبود برنامه مشخص جهت توسعه صنعت بازی های ویدئویی
o لزوم توجه نهادهای حاکمیتی به ریسک پذیر بودن این صنعت
o وجود مشکلات زیاد در حوزه تبلیغات و عدم همکاری نهادهای مختلف در این زمینه
o مشخص نبودن نگاه مدیریتی کشور نسبت به تاثیرگذاری بازی های ویدئویی
o نبود سرمایه گذاری ریسک پذیر در این صنعت
شایان ذکر است، سلسله جلسات کمیته مذکور به صورت منظم و با همکاری خبرگان و متخصصان صنعت بازیهای ویدئویی برگزار خواهد گردید تا با همفکری ایجاد شده، بتوان فعالیت های موثری را در جهت توسعه صنعت بازیهای ویدئویی به اجرا درآورد.