برگزاری کارگاه کاربرد اسباب بازی و سرگرمی در نظام آموزشی نوین (STEAM) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
به همت شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارگاه کاربرد اسباب بازی و سرگرمی در نظام آموزش نوین (STEAM) در تاریخ 11 خرداد در محل مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. این کارگاه در یکشنبه مورخ 16 خرداد 95 نیز تکرار می گردد.
به همت شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارگاه کاربرد اسباب بازی و سرگرمی در نظام آموزش نوین (STEAM) در تاریخ 11 خرداد در محل مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. این کارگاه در یکشنبه مورخ 16 خرداد 95 نیز تکرار می گردد.
در این کارگاه که ویژه مربیان آموزش و مدیران مدارس است سعی می گردد با معرفی کاربرد های اسباب بازی در نظام آموزش رسمی کشور و بررسی تجارب کشورهای توسعه یافته در این حوزه، اسباب بازی را که نقش محوری در آموزش کاربردی و سیستم مبتنی بر یادگیری دارد وارد مدارس کشور کرد تا آموزش ها مهارتی شده و انگیزه برای یادگیری افزایش یابد.
اهداف و موضوعات ارائه شده در این کارگاه به طور خلاصه عبارتند از:
1- تاثیر آموزشهای مهارتی برکارآفرینی و آینده شغلی
2- تغییر نگرش از سیستم مبتنی بر آموزش به سیستم مبتنی بر یادگیری
3- معرفی و تشریح عملکرد شیوه آموزشی STEAM
4- معرفی عملکرد کشورهای توسعه یافته در بهره گیری از اسباب بازیهای آموزشی
5- معرفی بهترین اسباب بازیهای آموزشی دنیا
6- معرفی طرح درسهای بومی منطبق با نظام آموزش رسمی و کتب درسی
7- برگزاری دموی کارگاه آموزشی مهارتی اسباب بازی ربات بازو هیدرولیک به مدت 30 دقیقه
8- معرفی مرکز آموزش نوآوری و خلاقیت شهر
شرکت دانش بنیان فناوری پیشرفته کاوشگر (سرگرمی مهارت افزا) که یکی از شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری های نرم است و تحت حمایت ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز قرار گرفته است، در برگزاری این کارگاه ها با شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری مشارکت دارد.