فراخوان ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه، منتشر شد.

ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» با هدف کشف استعدادهای هنری دانش آموزان سراسر کشور، ایجاد زمینه برای بروز استعدادها، تربیت نیروهای خلاق و شبکه سازی مستعدان هنر و با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز برای دانش آموزان در سال تحصیلی 1399-1398 برگزار می گردد.

ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» با هدف کشف استعدادهای هنری دانش آموزان سراسر کشور، ایجاد زمینه برای بروز استعدادها، تربیت نیروهای خلاق و شبکه سازی مستعدان هنر و با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز برای دانش آموزان در سال تحصیلی  1399-1398 برگزار می گردد.

این جشنواره دارای بخش‌های اصلی نظیر داستانی، انیمیشن، مستند، علمی و آموزشی، کلیپ، ویدیو بلاگ و تیزر تبلیغاتی (با تأکید بر برند ایرانی) و در بخش‌های جانبی نظیر فیلمنامه‌نویسی و اقلام تبلیغاتی فیلم (شامل پوستر، عکس و تیزر) می باشد. علاقه مندان می توانند آثار خود را تا تاریخ 31/4/1399 در سایت جشنواره به نشانی www.madresefestival.ir بارگذاری و در جشنواره مذکور شرکت نمایند.

 

بخش های اصلی این جشنواره به شرح ذیل می باشد:

داستانی: فیلم کوتاه داستانی، فیلمی است که داستان و هدفی دارد و موضوعی را روایت می کند.

انیمیشن: انیمیشن کوتاه، فیلمی است که با دوربین عکاسی به صورت استاپ موشن یا سل انیمیشن یا فلیپ بوک یا دیگر روش‌ها یا به صورت رایانه‌ای به صورت دو بعدی یا سه بعدی ساخته شود.

مستند: مستندکوتاه، فیلمی است که بازیگری به صورت خاص ندارد و اتفاق واقعی و حقیقی را به شیوه‌ای زیبا و هنری روایت می‌کند. مشاهده یا توضیحی از یک رشته هنری یا شغلی جذاب، روایت زندگی یک نفر، مشکلات مدرسه یا محله، پیگیری‌ها و گزارش‌های دانش‌آموزی از اتفاقات مدرسه و... همه می توانند موضوعات مناسبی برای ساخت مستند کوتاه باشند.

علمی و آموزشی: فیلم کوتاه علمی، فیلمی است که یک پدیده علمی را ثبت می کند یا اتفاقی را به صورت علمی روایت می کند. این اتفاق می تواند یک رصد نجومی، یک آزمایش فیزیکی یا شیمیایی، یک تشریح یا فرآیند زیستی، یک مشاهده زیبا از طبیعت و... باشد. مهم علمی بودن این فیلم کوتاه است. در قسمت فیلم های آموزشی هم دانش آموزان می توانند تمام دروس خود را به صورت یک فیلم در بیاورند و به نوعی آموزش درس خود را انجام دهند.

تیزر تبلیغاتی (برند ایرانی): فیلم تیزر تبلیغاتی، فیلمی است که در آن دانش‌آموزان از یک برند ایرانی فیلم تبلیغاتی خواهند ساخت. دانش آموزان حتما باید یک برند ایرانی انتخاب کنند.

کلیپ: در این بخش، می بایست با استفاده از تعدادی عکس و یا فیلم و انتخاب یک موسیقی مناسب، یک کلیپ کوتاه ساخته شود. تعداد عکس ها و فیلم ها با توجه به مدت زمان کلیپ، محدودیتی ندارد. ترتیب عکس ها، خلاقیت در انتخاب عکس یا عکس برداری، کادربندی و مواردی از این دست و همچنین موسیقی انتخابی می تواند اثر را جذاب‌تر کند. پیشنهاد می‌شود از موسیقی های باکلام فاخر و وزین و یا موسیقی بی کلام مناسب استفاده شود. حتی اثر می‌تواند یک نماهنگ هم باشد.

ویدیو بلاگ: ویدیویی کوتاه که با ساده ترین امکانات برای روایت موضوعی مشخص ساخته می شود.

 

همچنین جشنواره ششم، موضوعات ویژه ای به شرح ذیل دارد:

1-      مدرسه هلال احمری، مدرسه بشردوستی (سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران)

2-      قانون مداری (معاونت فرهنگی قوه قضاییه)

3-      خانواده و گفتگوی بین نسلی (معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده)

4-      مستندی از روند برگزاری فعالیت های آموزشی، پژوهشی و پرورشی در مدارس استعدادهای درخشان (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان)

5-      ایران آینده (موسسه سفیر فیلم)

6-      زندگی در عصر کرونا (موسسه هنروما)

لازم به ذکر است شرکت‌کنندگان می توانند به صورت فردی یا گروهی در این جشنواره حضور یابند و شرکت و همکاری در دو یا چند فیلم و همچنین شرکت در همه بخش‌های جشنواره برای دانش آموزان آزاد است. از عموم علاقه مندان دعوت می گردد ضمن مراجعه به سایت جشنواره به آدرس www.madresefestival.ir  از قوانین و شیوه نامه جشنواره مطلع شوند و آثار خود را برای دبیرخانه ارسال نمایند.

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Z1E3
ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم