ترویج فرهنگ بازیهای ویدئویی در میان تفریحات خانوادهها
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری مسابقات «بازی جام» از جمله اهداف این رویداد را ایجاد جایگاه مناسب بازیهای ویدئویی در میان تفریحات خانواده عنوان کرد.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری مسابقات «بازی جام» از جمله اهداف این رویداد را ایجاد جایگاه مناسب بازیهای ویدئویی در میان تفریحات خانواده عنوان کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،، سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی در راستای برگزاری مسابقات «بازیجام» گفت: با توجه به اینکه در سالهای اخیر روند تولید و انتشار بازیها به شدت در حال افزایش بوده و موردتوجه مخاطبان نیز قرار گرفته، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در راستای توسعه بازار، تولید و ترویج این صنعت اقدام کردهاست که یکی از این فعالیتها، برگزاری بازیجام است.
به گفته وی، طرح بازیجام با رویکرد حمایت از تولید ملّی و توسعهدهندگان ایرانی و همچنین جهتدهی بازیکنان بازیهای دیجیتال آنلاین به سمت بازیهای ایرانی است.
سجادی نیری بیان کرد: در این طرح تعدادی از بازیهای پرمخاطب ایرانی که معیارهای مختلف مد نظر را دارا بودهاند انتخاب شدند و مسابقاتی مبتنی بر این بازیها برگزار میشود.
وی خاطر نشان کرد: در انتهای این جشنواره به نفرات اول تا سوم مسابقات هر بازی جوایزی مجموعا به ارزش 10 میلیون تومان تعلق میگیرد و همچنین جوایز کوچک نیز به تعداد زیاد جهت افزایش انگیزه شرکت در مسابقات به شرکتکنندگان در مسابقه ارائه خواهد شد.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی با اشاره به این نکته که آمار و ارقام داخلی و خارجی این حوزه نشاندهنده توسعه پرسرعت این صنعت است، گفت: به همین خاطر تمرکز بر روی هدفگذاری و سیاستگذاری صحیح بر روی توسعه و پیشرقت صنعت بازیهای ایرانی در ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین دیگر اهداف ما در این زمینه شامل جهتدهی کاربران بازیهای تلفن همراه به سمت رقابت سالم و سراسری، تشویق کاربران بازیهای تلفن همراه به استفاده از بازیهای جذاب ایرانی و برگزاری متناوب رویداد و معرفی نشان خاص بازیجام است.
به گفته سجادی نیری، رویکردی که این لیگ در قیاس با لیگهای حرفهای دارد را می توان مشابه فدراسیون ورزشهای همگانی در برابر ورزشهای حرفهای دانست.
وی هدف دیگر از برگزاری این رویداد را ترویج مصرف عمومی بازیهای سالم در سطح خانوادهها دانست و نه بازی کردن به عنوان امری حرفهای.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی تاکید کرد: در واقع نگاه ما این است که بازی ویدئویی هم با نگاه صحیح به آن میتواند جایگاهی درست در میان دیگر تفریحات خانواده داشته و این لیگ هم به همین سمت جهتدهی میکند.
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری بهتر اولین دوره این جام و مورد استقبال واقع شدن آن بتوان در سالهای آینده نیز با بهتر شدن شرایط ترویجی و توزیعی بازیهای رایانهای، علاوه بر بازیهای موبایلی در این حوزه نیز ورود داشت و با افزایش دایره مخاطبان بتوان به رونق این صنعت نیز یاری رساند.
جشنوارهی ملی بازیهای موبایلی ایرانی (بازی جام) به حمایت ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا 19 اردیبهشت 96 در حال برگزاری است.
پایان پیام/