با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:
حضور شرکتهای خلاق در حوزه بازی رونق میگیرد
شرکتهای خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات خود را در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی عرضه کردند. در این نمایشگاه علاوه بر بخشهای معمول، دهکده بازی نیز طراحی شده است تا کودکان با محصولات شرکتهای خلاق و فعال در حوزه فناوریهای نرم آشنا شوند.
شرکتهای خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات خود را در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی عرضه کردند. در این نمایشگاه علاوه بر بخشهای معمول، دهکده بازی نیز طراحی شده است تا کودکان با محصولات شرکتهای خلاق و فعال در حوزه فناوریهای نرم آشنا شوند.
سید امیر آقایی دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد تحولات و تفاوتهای این دوره برگزاری نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی نسبت به دوره قبل گفت:« جشنواره ملی اسباببازی از دو بخش اصلی تشکیل شده است که یکی از بخشها، نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی است.»
به گفته آقایی: «مهم ترین تفاوت که این نمایشگاه نسبت به دورهی قبل این است که توانستهایم فضای دهکدهگونه در حوزه بازیهای مختلف به وجود آوریم. در این دهکدههای بازی، دانش آموزان و کودکان به وسیله همکاری و بازی با یکدیگر و همچنین بازی با والدین و مربیان، صاحب یک تجربه جدید در حوزه بازی میشوند.»
مدیر نمایشگاه ترویجی پنجمین جشنواره ملی بازی و اسباب بازی با اشاره به تمهیدات انجام گرفته برای افزایش غنای این رویداد بیان کرد: « مهمترین دغدغه ما این است که بتوانیم زمینهای را برای آشنایی مدیران حوزه آموزشی و این شیوه آموزشی بازی محور ایجاد کنیم تا آنها نیز این طرحهای آموزشی را در سیستم خود استفاده کنند. بر این اساس، تور مدیران آموزشی را تدارک دیدهایم که در آن، تمام خدمات و سرویسها به طور مفصل برای مدیران توضیح داده میشود تا به طور کامل با این شیوهی آموزش بازیمحورآشنا شوند.»
مدیر نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی در ادامه اظهاراتش گفت: « برنامه دیگر اردوی رایگان دانش آموزی است که دانش آموزان به همراه معلمان خود در این اردو شرکت میکنند و تجربهی مشترک رضایت آفرین از سرویسهای آموزشی بازی محور را بدست میآورند و این بازیها را به صورت عملی انجام میدهند.»
دبیرکارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز کرد:«نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، مخصوص آموزشهای بازیمحور در حوزههای تعلیم و تربیت است و هدف آن، حرکت از رویکردهای سنتی ومتن محور، به سمت رویکردهای تعاملی و سرگرمکننده است. امیدواریم که با ایجاد این تغییر نگرش بوسیلهی برگزاری نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، بتوانیم زمینه مناسب عملیاتی برای مجموعه ی مدیران و سیاستگذاران حوزهی تعلیم و تربیت را به وجود بیاوریم.»
رویاهایت را تجربه کن
وی ضمن تاکید بر ایجاد انگیزه یادگیری در دانش آموز است افزود:« هدف نمایشگاه امسال این است که فضایی واقعی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنند تا بتوانند رویاهای خود را تجربه کنند و تجربه ای موثر و موفق بدست بیاورند. شعار اصلی نمایشگاه ترویجی "بازی برای همه است" و امسال نیز شعار "رویاهایت را تجربه کن" در ضمن شعار قبل، دنبال خواهیم کرد.»
سید امیر آقایی مدیر نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی در پایان بیان داشت:«مهمترین هدف تغییر نگرش در فضای آموزش و تغییر رویکرد از فضای سنتی به فضای تعاملی محور برای دانش آموزان است. این یکی از مهمترین اهدافی است که نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی دنبال میکند.»
دومین نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی هفتم تا سیزدهم دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینشهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.