با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

حضور شرکت‌های خلاق در حوزه بازی رونق می‌گیرد

شرکت‌های خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات خود را در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی عرضه کردند. در این نمایشگاه علاوه بر بخش‌های معمول، دهکده بازی نیز طراحی شده است تا کودکان با محصولات شرکت‌های خلاق و فعال در حوزه فناوری‌های نرم آشنا شوند.

شرکت‌های خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات خود را در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی عرضه کردند. در این نمایشگاه علاوه بر بخش‌های معمول، دهکده بازی نیز طراحی شده است تا کودکان با محصولات شرکت‌های خلاق و فعال در حوزه فناوری‌های نرم آشنا شوند.

 

سید امیر آقایی دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد تحولات و تفاوت‌های این دوره برگزاری نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی نسبت به دوره قبل گفت:« جشنواره ملی اسباب‌بازی از دو بخش اصلی تشکیل شده است که یکی از بخش‌ها، نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی است.»

به گفته آقایی: «مهم ترین تفاوت که این نمایشگاه نسبت به دوره­ی قبل این است که توانسته­ایم فضای دهکده‌گونه در حوزه بازی‌های مختلف به وجود آوریم. در این دهکده‌های بازی، دانش آموزان و کودکان به وسیله همکاری و بازی با یکدیگر و همچنین بازی با والدین و مربیان، صاحب یک تجربه جدید در حوزه بازی می‌شوند.»

مدیر نمایشگاه ترویجی پنجمین جشنواره ملی بازی و اسباب بازی  با اشاره به تمهیدات انجام گرفته برای افزایش غنای این رویداد بیان کرد: « مهم­ترین دغدغه ما این است که بتوانیم زمینه‌ای را برای آشنایی مدیران حوزه آموزشی و این شیوه آموزشی بازی محور ایجاد کنیم تا آنها نیز این طرحهای آموزشی را در سیستم خود استفاده کنند. بر این اساس، تور مدیران آموزشی را تدارک دیده­ایم که در آن، تمام خدمات و سرویس‌ها به طور مفصل برای مدیران توضیح داده میشود تا به طور کامل با این شیوه‌ی آموزش بازیمحورآشنا شوند.»

مدیر نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی در ادامه اظهاراتش گفت: « برنامه دیگر اردوی رایگان دانش آموزی است که دانش آموزان به همراه معلمان خود در این اردو شرکت می‌کنند و تجربه‌ی مشترک رضایت آفرین از سرویسهای آموزشی بازی محور را بدست میآورند و این بازیها را به صورت عملی انجام میدهند.»

دبیرکارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز کرد:«نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، مخصوص آموزشهای بازیمحور در حوزه‌های تعلیم و تربیت است و هدف آن، حرکت از رویکردهای سنتی ومتن محور، به سمت رویکردهای تعاملی و سرگرم‌کننده است. امیدواریم که با ایجاد این تغییر نگرش بوسیلهی برگزاری نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، بتوانیم زمینه مناسب عملیاتی برای مجموعه ی مدیران و سیاستگذاران حوزه‌ی تعلیم و تربیت را به وجود بیاوریم.»

رویاهایت را تجربه کن

وی ضمن تاکید بر ایجاد انگیزه یادگیری در دانش آموز است افزود:« هدف نمایشگاه امسال این است که فضایی واقعی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنند تا بتوانند رویاهای خود را تجربه کنند و تجربه ای موثر و موفق بدست بیاورند. شعار اصلی نمایشگاه ترویجی "بازی برای همه است" و امسال نیز شعار "رویاهایت را تجربه کن" در ضمن شعار قبل، دنبال خواهیم کرد.»

سید امیر آقایی مدیر نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی در پایان بیان داشت:«مهمترین هدف تغییر نگرش در فضای آموزش و تغییر رویکرد از فضای سنتی به فضای تعاملی محور برای دانش آموزان است. این یکی از مهمترین اهدافی است که نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی دنبال می­کند.»

 

 

دومین نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی هفتم تا سیزدهم دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZKb2
ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم